Home/Opleidingen/Leergang Coaching voor Professionals Vakmanschap in Coaching

Leergang Coaching voor Professionals

Het fundament voor jouw vakmanschap als coach

  • 38 dagdelen
  • 12 deelnemers
  • Start: 26 oktober 2020
  • 8994,-excl. btw

Al sinds 1997 is de Leergang Coaching voor Professionals dé opleiding om succesvol te leren coachen. Centraal staan hierin het systeemdenken, het onbewuste (Jung) en het lichaam (de Fysieke Ik). Leren coachen vraagt daarnaast onbetwist om een grote investering in je persoonlijke ontwikkeling. We werken bij SchoolvoorCoaching vanuit een stevig fundament aan theorie, maar leggen vervolgens de nadruk op oefenen en ervaren. Zo kan je na het afronden van de leergang direct effectief en vol zelfvertrouwen aan de slag. Bovendien kun je je certificering behalen als Erkend Coach bij St!R  en kun je je registreren bij LVSC

Jezelf inzetten als instrument: daar draait het om. Daarvoor moet je dat instrument goed kennen. Tijdens deze coachingsopleiding ontdek je wat jouw normen en waarden zijn en hoe deze je beïnvloeden. Op basis hiervan leer je effectief te reflecteren op jezelf en het coachingsproces. Je wordt bewuster van jezelf en leert jezelf te accepteren; je vergroot je persoonlijk leiderschap. Dit helpt je beter onderscheid te maken tussen het gedrag van de ander en de effecten ervan (op jou of iemand anders).

Tijdens deze opleiding tot coach raak je bedreven in het doelbewust inzetten van je ratio, je intuïtie en je gevoel. Je leert goed bij jezelf te blijven en waar te nemen wat er op mentaal, emotioneel en fysiek gebied bij jou én bij de ander gebeurt. Daarnaast leer je de vinger te leggen op de zogenaamde onderstroom in gesprekken. Dit helpt je direct en effectief te reageren in het hier-en-nu. Doordat je jezelf als coach goed kent, word je een 'vrije speler' en breng je de gecoachte maximaal in beweging. Door veel te oefenen in de verantwoordelijkheid voor het leerproces en resultaat bij de gecoachte te laten, kun je steeds beter de interactiepatronen tussen jezelf en de gecoachte herkennen en benoemen. Hierdoor verken je de grenzen en mogelijkheden als coach en ontdek je welke stijl van coachen het beste bij jou past.

 Na afronding van de leergang Coaching voor Professionals beschik je over diverse coachingsinstrumenten en weet je wanneer je ze kunt toepassen. Je kunt mensen (met werkgerelateerde vragen) resultaatgericht coachen vanuit een niet-hiërarchische positie. Je bent in staat interventies op een professionele wijze te verantwoorden en te reflecteren op het coachproces vanuit het competentieprofiel van StiR. 

| De leergang Coaching voor Professionals bestaat uit 4 blokken van 3 aaneengesloten dagen met een dag- en avondprogramma. In de dagleergang Coaching voor Professionals doorloop je het programma met alleen een dagprogramma. Lees hier meer over deze andere variant van de opleiding. |

BTW-vrij aan deze opleiding deelnemen? Lees hier over de mogelijkheden.

  • Je laat het eigenaarschap  voor het leerproces en het resultaat bij de gecoachte.
  • Je kunt  diverse coachingsinstrumenten inzetten.
  • Je kunt effectief schakelen tussen je ratio en intuïtie en kunt je vinger leggen op de onderstroom in gesprekken.

Reviews
Een leergang die voldoende diepgang, handvatten en inzichten bevat om jezelf als coach verder te bekwamen.
December, 2019
Martin Hordijk
Owner Little Led B.V. & Adviescoach
Goede, intensieve opleiding, erg gericht op eigen ontwikkeling
Juli 2019
Andrief Knoeff
Manueel therapeut
Complete, verdiepende en professionele opleiding voor iedereen die coach wil worden!
Juli 2019
Annette Goossens
Buurtconsulent woningcorporatie
De opleiding heeft mijn verwachtingen overtroffen. Ik heb enorm veel geleerd en merk de effecten hiervan iedere dag.
Juli 2019
Thomas de Wit
Ontwikkelcoordinator
Deze opleiding geeft je de inzichten om een goede coach te zijn met jezelf als instrument.
Juli 2019
Peter van der Vleuten
Global Director Engineering
De opleiding bij School voor Coaching heeft mij als mens een heel stuk rijker en gelukkiger gemaakt.
Juni 2019
Leen
Coach
Zowel op persoonlijk vlak hele waardevolle inzichten gekregen als ook professioneel goede tools aangereikt gekregen.
Mei 2019
Kirsten Lang
Consultant
Deze opleiding heeft voor de meeste persoonlijke groei gezorgd in vergelijking met alle andere gelopen en afgeronde opleidingen.
Mei 2019
Peter Sietses
Manager Adviesteam
Zeer effectieve, intensieve opleiding met groot effect voor mijzelf en mijn werk.
Mei 2019
Macha Huele-Quesnel
Manager
Een mooie opleiding met een fijne groep mensen en een op-en-top trainer.
Mei 2019
Hugo
Consultant Talent en Leiderschapsontwikkeling
Een opleiding die niet alleen kennis bevat over coachen, maar juist ook een schat is aan waarde voor jezelf.
Mei 2019
Lotte Rietveld
-
Ik ervaar meer bewustwording op mijn eigen gedrag en handelen
Mei 2019
Patricia Heukensfeldt Jansen
-
De begeleiding was prettig, confronterend, persoonlijk en vol betrokkenheid.
Februari 2019
Christel van Raaij
Coach, Communicatieadviseur en Projectleider
Bracht een mooie ontwikkeling teweeg
Februari 2019
Kristel Michels
Transformatie manager / Coach
De opleiding bracht het inzicht (en de tools) dat het coachvak mij in zekere zin natuurlijk afgaat en dat ik nu dus weet waarom.
Januari 2019
Klementine Vis
Eigenaar BOOM Bedrijfsondersteuning
Een verrijking voor je leven, zakelijk en privé, ongeacht de rol die je uitoefent.
December 2018
Joost van de Laar
Personal Banker Expert
Deze opleiding heeft mij zeer bewust gemaakt van mijn eigen thema's en hoe ik deze in het moment kan herkennen.
Februari 2018
Merel Schut
Lean Consultancy Group
Doelgroep

Deze leergang is bedoeld voor iedereen die professioneel wil leren coachen. Je kan de wens hebben een eigen coachpraktijk te starten of je wil je coachvaardigheden sterk uitbreiden binnen het huidige werk dat je doet.  Ervaring als coach is niet noodzakelijk. De Leergang Coaching voor Professionals is ideaal voor organisatieadviseurs, trainers, docenten, coaches, hrm-adviseurs, projectmanagers en leidinggevenden die het ontwikkelingsproces van medewerkers en cursisten (beter) willen leren begeleiden. In je (werk)omgeving heb je de mogelijkheid om resultaatgericht te coachen. Je hebt een werk- en denkvermogen op minimaal hbo-niveau.

Zelf wil je ook gecoacht worden in je persoonlijke en professionele ontwikkelingsproces tot coach. Je beschikt over voldoende veerkracht en balans om deze intensieve leergang te volgen. Je bent in staat tijdens de leergang functioneel feedback te geven, te vragen en te ontvangen. Om een goed beeld van de samenstelling van de groep en de achtergrond van de deelnemers te krijgen, maakt een telefonisch intakegesprek deel uit van de leergang. Dat gesprek wordt kort na de aanmelding gepland.

Na afloop van de leergang kun je je certificering behalen als Erkend Coach  bij St!R  en kun je je registreren bij LVSC  als Registercoach. Voor meer informatie over accreditatie en certificeren bekijk je deze pagina

     Stir certificering School voor Coaching Opleidingen      

Werkwijze & Programma

De leergang Coaching voor Professionals bestaat in totaal uit 38 dagdelen verdeeld over een periode van ongeveer tien maanden.

Een greep uit het programma: 

  • een eendaagse workshop 'Biografische analyse vanuit systeemdenken';
  • vier blokken van elk drie dagen (inclusief avondprogramma);
  • minimaal vier intervisiedagen met je leerteam om te oefenen met theorieën en modellen
  • twee integratiedagen;
  • een individueel eindgesprek waarin je een persoonlijk advies krijgt over je resultaten en verdere ontwikkeling als coach.

Na elk blok schrijf je een kort reflectieverslag. Aan het eind van de leergang maak je een eindwerkstuk. Verder heb je tijd nodig voor literatuurstudie. Je voert minimaal twee coachtrajecten uit waarin je coachingscompetenties kunt oefenen en ontwikkelen. Gedurende de hele leergang krijg je feedback van je leerteam, de groep en de leergangcoach over je professionele ontwikkeling als coach.

Onderaan deze pagina vind je een volledig overzicht van alle programmaonderdelen die in deze opleiding aan bod komen.

Werkwijze

Als je professioneel en resultaatgericht wil leren coachen vanuit een heldere visie, vraagt dat een gedegen theoretisch fundament. Dat fundament begint met een visie op de psychologie van coaching. Onze visie is gebaseerd op ReflAction: reflecteren op je eigen handelen, vertrouwen op je intuïtie en gevoelens, en deze in het hier-en-nu omzetten in actie. Wij geloven dat deze houding bijdraagt aan resultaatgericht coachen. Door oprecht te durven kijken naar je eigen aandeel in communicatie en het effect daarvan en door open te zijn over wat jij voelt en ervaart in het contact met anderen, herken je en los je potentiële verschillen veel sneller op. Bovendien versterk je je zelfkennis en persoonlijke groei en kun je het gedrag van anderen in je dagelijks leven veel beter voorspellen, coachen of beïnvloeden. ReflAction vindt zijn basis in de psychologie van Carl Jung, systeemdenken en je fysieke Ik als monitor. Voor ons zijn dit geen dogma’s waarin je moet geloven; het is ervaringskennis waarmee jij het verschil kunt maken. Dat laten we je zelf ontdekken en ervaren in onze opleidingen doordat je veelvuldig oefent. Ervaringsgericht leren is hierbij essentieel: we hanteren een verhouding van 80% praktijk en 20% theorie.

In de leergang Coaching voor Professionals werken we met theorieën en methodieken zoals: 

  • de psychologie van ReflAction;
  • systeemdenken & systemisch kijken;
  • positieve psychologie;
  • werken met het onbewuste: de praktische Jung;
  • de werking van de hersenen o.a. rondom trauma en stress;
  • het fysieke Ik & mindfulness;
  • geweldloze communicatie;
  • Transactionele Analyse
  • en ervaringsgerichte oefeningen.

Om een goed beeld van de samenstelling van de groep en de achtergrond van de deelnemers te krijgen, maakt een telefonisch intakegesprek deel uit van de leergang. Dat gesprek wordt kort na de aanmelding gepland.

Leren coachen en gecoacht worden gaan tijdens de leergang hand in hand. Daarvoor wordt volop gebruikgemaakt van het leerproces in de groep. Voor een optimaal rendement is het belangrijk dat de groep qua samenstelling stabiel blijft. Daarom werken we ook met een vaste leergangcoach die deel uitmaakt van een ervaren team van senior trainers. Vrijstelling voor programmaonderdelen is om deze reden niet mogelijk.

Literatuur

Bij deze leergang is een abonnement bij Coachlink  inbegrepen. Tevens ontvang je bij de start van de opleiding het boek Dynamisch Coachen van Ans Tros. Lees hier alvast meer over het basisboek in deze leergang.  




Boektitel: 
Dynamisch coachen                          
Auteur: 
Ans Tros                                                  
Uitgeverij: 
Symbolon

Certificaat

Aan het eind van de leergang ontvang je een certificaat van SchoolvoorCoaching als je:

  • de competenties van het competentieprofiel van StiR in voldoende mate beheerst;
  • tijdens de leergang twee coachtrajecten hebt uitgevoerd;
  • in totaal vier reflectieverslagen hebt gemaakt;
  • de opgegeven literatuur hebt gelezen;
  • in je werkstuk blijk geeft van je ontwikkeling tot professioneel coach;
  • aanwezig was tijdens het gehele programma.
    Programmaonderdelen

    Een coach is alleen effectief als hij/zij zich bewust is van zijn/haar eigen normen en waarden. Daarom begint je professionele ontwikkeling als coach met een biografisch overzicht. Aan het eind van de workshop heb je een beeld van hoe jouw normen, waarden en defensiemechanismen meespelen in je gedrag, en wat het effect daarvan is op anderen.

    Doelen

    • Je verkent jouw waarden, normen en grenzen en wordt je bewust van je defensiemechanismen, onbewuste strategieën, projecties en gewoontes. Je herkent tijdens coaching het effect daarvan op anderen.
    • Je wordt je bewust van achtergronden en mechanismen die de ontwikkeling van mensen in organisaties bevorderen of belemmeren, en kunt daardoor onderscheid maken tussen coachen, adviseren en hulpverlenen.
    • Je maakt een start met coaching en leert de succesfactoren van coaching toepassen.

    Inhoud

    Het zoekproces in je persoonlijke ontwikkeling betekent stilstaan bij je waarden, normen en motivatie - en die van de andere deelnemers. Je onderzoekt je 'ijsberg' en de effecten daarvan (op anderen). We behandelen in dit blok onder meer:

    • de bepaling van het werkveld en de definitie van coaching;
    • mechanismen als overdracht, tegenoverdracht en projecties;
    • het herkennen van en omgaan met weerstanden, motivatie en drijfveren, zowel bij jezelf als bij anderen;
    • het herkennen van signalen van het lichaam in relatie tot coaching;
    • waarden, normen en gewoontes (automatismen);
    • het ontdekken en inzetten van je schaduwkanten;
    • interveniëren vanuit drie posities;
    • de Cirkel van Acht;
    • transformationeel coachen en leren.

    Werkwijze

    Blok 1 draait om ervaringsgericht leren. Na een korte theoretische inleiding ga je aan het werk met ervaringsgerichte oefeningen en persoonlijke reflectie. Je bedenkt zelf oefensituaties aan de hand van je leerdoelen en oefent met praktijksituaties. De leergangcoach motiveert de deelnemers om elkaar feedback te geven op gedrag en opvattingen.

    Doelen

    • Aan de start van een coachtraject kun je op basis van systeemdenken een analyse maken van de (werk)situatie en hoe de gecoachte zichzelf klemzet.
    • Je brengt de gedrags- en denkpatronen van de gecoachte in kaart.
    • Je doet interventies in het hier-en-nu.
    • Je ervaart hoe je jezelf kunt stretchen en daarmee ook de ander in beweging kunt brengen.
    • Je legt een relatie tussen de gedrags- en denkpatronen van de gecoachte en het gewenste bedrijfsresultaat.
    • Je doet kennis op over de werking van de hersenen en leert deze toe te passen in coaching.
    • Je weet de beginselen van positieve psychologie in coaching te integreren.

    Inhoud

    • Je leert in dit blok vanuit systeemdenken waar te nemen en te interveniëren. Het gebied van waarnemen is onder meer gericht op het leren zien van het afwezige. De informatie uit het hier-en-nu tijdens het coachgesprek vormt de basis voor interventies.
    • Het tweede onderdeel is het scala aan interventiemodellen voor coaching, zoals oefeningen met hart, hoofd en lichaam en diverse technieken om de gecoachte te stimuleren beweging te brengen in zijn of haar overtuigingen en blokkerende opvattingen.
    • Je ontdekt je overlevingsstrategieën en uit welke onvervulde behoeftes die voortkomen.
    • Tijdens het coachen op competentieontwikkeling leer je de professionele ontwikkeling van medewerkers stimuleren, zodat zij mogelijkheden creëren om organisatiedoelen te realiseren.
    • Je gebruikt de Functionele Analyse om een diagnose van een situatie te maken, waarbij de relatie tussen de gecoachte en zijn (werk)situatie centraal staat.
    • Alle deelnemers meten hun eigen en elkaars coachingscompetenties.

    Werkwijze

    Een behoorlijke dosis theorie wordt afgewisseld met het oefenen van coachingsgesprekken, zowel analyserend als praktisch. Naar aanleiding van de theorie maak je analyses van verschillende coachingssituaties. Na uitleg van de coachingstechnieken oefen je deze in drietallen. De deelnemers versterken elkaars leerproces door onderling feedback te geven op gedrag en opvattingen.

    Doelen

    • Je ervaart de dynamiek van groepen en leert interventies doen die beweging brengen in een groep of team.
    • Je experimenteert met de verschillende rollen die je hebt in groepen of teams. De rol als teamlid doet een heel ander appèl op je dan de rol als teamcoach.
    • Je krijgt door teamcoaching meer zicht op jouw kwaliteiten en valkuilen in individuele coaching.
    • Je herkent de verschillen tussen individuele coaching en teamcoaching.
    • Je leert interactiepatronen in systemen herkennen die het systeem in stand houden of juist in beweging kunnen zetten.
    • Je ervaart de spanning van de verschillende posities: individu, team en leidinggevende versus de resultaten in de organisatie.
    • Je coacht teamleden in het geven, ontvangen en vragen van feedback.

    Inhoud

    Essentieel voor teamcoaching is dat je de teamleden in de coachingssituatie de mogelijkheid biedt om verantwoordelijkheid te nemen voor de situatie in het hier-en-nu. Zo stimuleer je eigenaarschap in de interactie.

    • Theorieën over teamfasen in samenhang met systeemdenken worden toegelicht en geoefend.
    • Je ervaart hoe jouw opvattingen over groepsenergie en conflicten van invloed zijn op je coachingsinterventies.
    • Je krijgt zicht op de randvoorwaarden voor teamcoaching.
    • Je oefent met jezelf positioneren in een groep en wordt je meer bewust vanuit welke rollen je handelt. Je leert jezelf uit de dramadriehoek halen en interventies doen vanuit de winnaarsdriehoek.

    Werkwijze

    Je oefent met diverse teamsituaties, waaronder startende teams die lichte samenwerkingsproblemen hebben. Deelnemers activeren elkaars leerproces door onderling feedback te geven op gedrag en opvattingen en de invloed daarvan op de werkwijze als (team)coach. De leergangcoach coacht de groep op eigenaarschap van resultaat, inhoud, procedures en samenwerking.

    Doelen

    • Je integreert de kennis en vaardigheden van blok 1 tot en met 3 in je coachingsstijl.
    • Je koppelt de effecten van individuele coaching en teamcoaching aan de organisatiecontext, zowel op individueel niveau als op team- en organisatieniveau.
    • Je leert omgaan met verschillen en veranderingen binnen organisaties.
    • Je hebt inzicht in jouw eigen toekomst als coach of de wijze waarop je coaching kunt integreren in je functie.
    • Je staat stil bij je drijfveren en loopbaan.

    Inhoud

    • Je leert coaching inzetten bij organisatieverandering en in het omgaan met complexe problematiek.
    • Je doorloopt de ervaringscirkel en ervaart zo wanneer je in of uit contact bent met jezelf of de gecoachte.
    • Je zet de puntjes op de 'i' in je leerproces als coach.
    • Je leert omgaan met weerstanden, regressief gedrag, onzekerheden en verschillen.
    • Je gaat aan de slag met associatieve technieken en leert coachen vanuit het onbewuste.
    • Je plaatst zingevingsvraagstukken voor gecoachte, teams en organisatie in een breder perspectief.
    • Je onderzoekt jouw rol als coach in aansluiting op nieuwe ontwikkelingen in de samenleving.

    Werkwijze

    In dit blok oefen je met complexe coachingssituaties waarin mensen vasthouden aan belemmerende opvattingen en moeilijk in beweging komen. Je gaat aan de slag met de achtergronden van rigide denkpatronen, zowel theoretisch als praktisch. Je leert de kracht van je eigen coachingsstijl inzetten. Een dagdeel wordt besteed aan het werken met diverse associatieve technieken gebaseerd op het gedachtengoed van Jung.

    De integratiedagen staan in het teken van integratie van theorie en praktijk en het gebruikmaken van coachingsinstrumenten in jouw eigen stijl. Tijdens deze integratiedagen presenteren de deelnemers de resultaten van hun ontwikkelproces en geven elkaar feedback op de leerdoelen.

    De leergangcoach reflecteert op jouw ontwikkelingsproces tijdens de leergang, geeft persoonlijke feedback op het bereikte resultaat en geeft advies voor je verdere ontwikkeling als coach.

    Startdata
    • Workshopdag - HSBHOB | Hampshire Boshotel Overberg
      woensdag
      16 sep 2020
      Blok 1 - wsn | Woudschoten Hotel &Conferentiecentrum, Zeist
      woensdag
      30 sep 2020
      donderdag
      01 okt 2020
      vrijdag
      02 okt 2020
      Blok 2 - wsn | Woudschoten Hotel &Conferentiecentrum, Zeist
      woensdag
      02 dec 2020
      donderdag
      03 dec 2020
      vrijdag
      04 dec 2020
      Blok 3 - wsn | Woudschoten Hotel &Conferentiecentrum, Zeist
      woensdag
      20 jan 2021
      donderdag
      21 jan 2021
      vrijdag
      22 jan 2021
      Blok 4 - wsn | Woudschoten Hotel &Conferentiecentrum, Zeist
      woensdag
      10 mrt 2021
      donderdag
      11 mrt 2021
      vrijdag
      12 mrt 2021
      Integratiedag - HSBHOB | Hampshire Boshotel Overberg
      donderdag
      20 mei 2021
      donderdag
      27 mei 2021
      Eindgesprekken - SVC Utrecht | SchoolvoorCoaching Utrecht
      donderdag
      03 jun 2021
      vrijdag
      04 jun 2021
    • Workshopdag - SVC Utrecht | SchoolvoorCoaching Utrecht
      maandag
      26 okt 2020
      Blok 1 - GTAMER | Fletcher Hotel Amersfoort
      maandag
      02 nov 2020
      dinsdag
      03 nov 2020
      woensdag
      04 nov 2020
      Blok 2 - GTAMER | Fletcher Hotel Amersfoort
      maandag
      04 jan 2021
      dinsdag
      05 jan 2021
      woensdag
      06 jan 2021
      Blok 3 - GTAMER | Fletcher Hotel Amersfoort
      maandag
      01 mrt 2021
      dinsdag
      02 mrt 2021
      woensdag
      03 mrt 2021
      Blok 4 - GTAMER | Fletcher Hotel Amersfoort
      maandag
      19 apr 2021
      dinsdag
      20 apr 2021
      woensdag
      21 apr 2021
      Integratiedag - SVC Utrecht | SchoolvoorCoaching Utrecht
      dinsdag
      15 jun 2021
      dinsdag
      22 jun 2021
      Eindgesprekken - SVC Utrecht | SchoolvoorCoaching Utrecht
      maandag
      28 jun 2021
      dinsdag
      29 jun 2021
    • Workshopdag - SVC Utrecht | SchoolvoorCoaching Utrecht
      donderdag
      19 nov 2020
      Blok 1 - wsn | Woudschoten Hotel &Conferentiecentrum, Zeist
      woensdag
      09 dec 2020
      donderdag
      10 dec 2020
      vrijdag
      11 dec 2020
      Blok 2 - wsn | Woudschoten Hotel &Conferentiecentrum, Zeist
      woensdag
      13 jan 2021
      donderdag
      14 jan 2021
      vrijdag
      15 jan 2021
      Blok 3 - wsn | Woudschoten Hotel &Conferentiecentrum, Zeist
      woensdag
      03 mrt 2021
      donderdag
      04 mrt 2021
      vrijdag
      05 mrt 2021
      Blok 4 - wsn | Woudschoten Hotel &Conferentiecentrum, Zeist
      woensdag
      14 apr 2021
      donderdag
      15 apr 2021
      vrijdag
      16 apr 2021
      Integratiedag - SVC Utrecht | SchoolvoorCoaching Utrecht
      donderdag
      17 jun 2021
      donderdag
      24 jun 2021
      Eindgesprekken - SVC Utrecht | SchoolvoorCoaching Utrecht
      donderdag
      01 jul 2021
      vrijdag
      02 jul 2021
    • Workshopdag - SVC Utrecht | SchoolvoorCoaching Utrecht
      woensdag
      03 feb 2021
      Blok 1 - HSBHOB | Hampshire Boshotel Overberg
      maandag
      08 feb 2021
      dinsdag
      09 feb 2021
      woensdag
      10 feb 2021
      Blok 2 - HSBHOB | Hampshire Boshotel Overberg
      maandag
      22 mrt 2021
      dinsdag
      23 mrt 2021
      woensdag
      24 mrt 2021
      Blok 3 - HSBHOB | Hampshire Boshotel Overberg
      maandag
      17 mei 2021
      dinsdag
      18 mei 2021
      woensdag
      19 mei 2021
      Blok 4 - HSBHOB | Hampshire Boshotel Overberg
      maandag
      05 jul 2021
      dinsdag
      06 jul 2021
      woensdag
      07 jul 2021
      Integratiedag - SVC Utrecht | SchoolvoorCoaching Utrecht
      maandag
      27 sep 2021
      dinsdag
      28 sep 2021
      Eindgesprekken - SVC Utrecht | SchoolvoorCoaching Utrecht
      maandag
      04 okt 2021
      dinsdag
      05 okt 2021
    Studiebelasting

    De totale studiebelasting van de leergang Coaching voor Professionals bedraagt 460 uur. Een specificatie hiervan:

    Contacturen ca. 152 uur in de leergang:

    • Eén workshopdag,
    • Vier blokken van 3 dagen
    • Twee integratiedagen

    Uitvoerend ca. 75 uur voor:

    • Leerteams/intervisie (min. vier dagdelen)
    • Twee coachtrajecten van ongeveer acht bijeenkomsten

    Literatuurstudie ca. 135 uur voor:

    • Twee verplichte boeken
    • (Digitaal) opleidingsmateriaal van SchoolvoorCoaching en Coachlink
    •  Een boek over coaching vanuit andere invalshoek (vrije keuze)

    Reflectie en toetsing ca. 98 uur voor:

    • Voorbereidingsopdracht biografie voor blok 1
    • Vier reflectieverslagen
    • Toetsing Functionele Analyse
    • Werkstuk
    • Integratiedagen

    Werkstuk
    Tijdens de leergang maak je een werkstuk waarin je verslag doet van een coachtraject. In dit verslag leg je methodische verantwoording af over je werkwijze en je interventies. Je geeft aan hoe je het coachtraject hebt opgebouwd en reflecteert op je eigen ontwikkeling tot professioneel coach.