SchoolvoorCoaching in de Praktijk

Wij ambieëren een GidsvoorCoaching te zijn in de breedste zin: van de overdracht van kennis en vakmanschap tot het organiseren van een podium om ervaringen en het nieuwste coachinstrumentarium uit te wisselen. Al vele jaren is SchoolvoorCoaching marktleider en vervullen we binnen de sector een voortrekkersrol doordat we onze opleidingen steeds verrijken met de nieuwste inzichten, innovatieve producten ontwikkelen en boeken publiceren. Vraag ons gratis SVC Magazine aan en overtuig jezelf.

 

Systeemdenken

Systeemdenken betekent het vergroten van het contextbewustzijn. Mensen en organisaties werken als systemen. Veranderingen zijn van invloed op de omgeving en vice versa. In alle leerprocessen leggen onze coaches de nadruk op de interactie tussen individuen, bezien vanuit de bredere context van het team en de organisatie. De principes van het systeemdenken helpen om dit te doorgronden. Het is een bril waardoor je kunt kijken naar de context en vooral naar de onbewuste effecten van gedrag. Het is heel menselijk om schuldigen aan te wijzen als de samenwerking niet goed verloopt, maar wij geloven daar niet in. Het gaat altijd om de kwaliteit van interacties tussen medewerkers. De principes van het systeemdenken helpen om dit te doorgronden. Wij zijn pas tevreden als jouw omgeving merkt dat er echt wat met jou, je team of coachee is gebeurd.

 

De psychologie van Jung: het onbewuste

Werken met de kracht van het onbewuste biedt een rijk instrumentarium om snel resultaten te bereiken. De psychologie van Jung vormt een stevig theoretisch en praktisch kader om de ontwikkeling en levensfasen van mensen te begrijpen en gedrag te voorspellen. We gebruiken psychologische instrumenten en fysieke werkvormen om het bewustzijn over het onbewuste te stimuleren. Door zelfkennis, kennis van het projectiemechanisme en het overstijgen van tegenstellingen ontdek je je eigen antwoorden.