Leergang Coaching voor Professionals
4 sterren - gebaseerd op 19 reacties

Leergang

Leergang Coaching voor Professionals

Leergang Coaching voor Professionals
Al 17 jaar onze bestseller

 

Al 17  jaar is de leergang Coaching voor Professionals dé opleiding om succesvol te leren coachen op zingeving en resultaat. Je omgeving zal merken dat je effectiviteit in gesprekken enorm toeneemt. Bovendien kun je je certificering behalen als Erkend Coach bij de St!R.

 

Je werkt met jezelf als instrument. Daarom ontdek je in deze leergang eerst wat je eigen waarden en overtuigingen zijn. Door bewustwording en acceptatie van jezelf leer je de ander te coachen met je hele hebben en houden. Dat maakt je vrij als coach en brengt de gecoachte maximaal in beweging.

 

Aan particulieren kunnen wij onze opleidingen vrijgesteld van BTW aanbieden. Vraag naar de mogelijkheden. 


Investering:  € 6.777 (excl. BTW) inclusief literatuur
Verblijfkosten: € 1.997 (excl. BTW)

Na afronding van de leergang Coaching voor Professionals kun je mensen met werkgerelateerde vragen resultaatgericht coachen vanuit een niet-hiërarchische positie. Je leert interventies op een professionele wijze verantwoorden en reflecteren op het coachproces vanuit theorie en praktijk. Je verkent je grenzen en mogelijkheden als coach en ontdekt welke stijl van coachen het beste bij jou past.


Doelgroep

Deze leergang is bedoeld voor organisatieadviseurs, trainers, docenten, coaches, hrm-adviseurs, projectmanagers en leidinggevenden die het ontwikkelingsproces van professionals, medewerkers en cursisten (beter) willen leren begeleiden. In je (werk)omgeving heb je de mogelijkheid om resultaatgericht te coachen. Zelf wil je ook gecoacht worden in je persoonlijke en professionele ontwikkelingsproces tot coach. Je beschikt over voldoende veerkracht en balans om deze intensieve leergang te volgen. Je bent in staat tijdens de leergang functioneel feedback te geven, te vragen en te ontvangen. Je werk- en denkvermogen zijn op hbo- of w.o.-niveau.

  • Je kent jouw normen en waarden en bent in staat op basis hiervan te reflecteren op het coachingsproces.
  • Je zet ratio, intuïtie en gevoel doelbewust in.
  • Je laat of legt de verantwoordelijkheid voor het leerproces en het coachingsresultaat bij de gecoachte (eigenaarschap).
  • Je herkent en benoemt interactiepatronen tussen de gecoachte en jezelf.
  • Je geeft de gecoachte feedback op zijn gedrags- en denkpatronen en het effect daarvan op de resultaten.
  • Je reageert direct en effectief in het hier-en-nu.
  • Je koppelt tijdens het coachproces de coachresultaten aan de organisatiecontext.
  • Je beschikt over diverse coachinstrumenten en weet wanneer je ze kunt toepassen.
  • Je kunt reflecteren en feedback geven op coachgesprekken met behulp van het competentieprofiel van St!R.

In de leergang Coaching voor Professionals maken we gebruik van het systeemdenken en de psychologie van Jung (zoals werken met het onbewuste). Daarnaast zetten we theorieën en methodieken in zoals:

 

  • positieve psychologie;
  • werking van hersenen;
  • mindfulness;
  • geweldloze communicatie;
  • transactionele analyse;
  • ervaringsgerichte oefeningen.

De leergang Coaching voor Professionals bestaat in totaal uit 38 dagdelen verdeeld over een periode van ongeveer tien maanden. Een greep uit het programma:

 

  • een ééndaagse workshop 'Biografische analyse vanuit systeemdenken';
  • vier blokken van elk drie dagen inclusief avondprogramma;
  • twee vervolgdagen;
  • een individueel eindgesprek waarin je een persoonlijk advies krijgt over je resultaten en verdere ontwikkeling als coach.

 

Na elk blok schrijf je een kort reflectieverslag. Aan het eind van de leergang maak je een eindwerkstuk. Verder heb je tijd nodig voor literatuurstudie. Je voert minimaal twee coachtrajecten uit, waarin je coachcompetenties kunt oefenen en ontwikkelen. Gedurende de hele leergang krijg je feedback van je leerteam en de leergangcoach over je professionele ontwikkeling als coach.


Programma blokken

Een coach is alleen effectief als hij zijn eigen normen en waarden kent. Daarom begint je professionele ontwikkeling als coach met een biografisch overzicht. Aan het eind van de workshop heb je een beeld van hoe jouw normen, waarden en defensiemechanismen meespelen in je gedrag, en wat het effect daarvan is op anderen.

Doel 

 

  • Je verkent jouw waarden, normen en grenzen en wordt je bewust van je defensiemechanismen, onbewuste strategieën, projecties en gewoontes. Je herkent tijdens coaching het effect daarvan op anderen.
  • Je wordt je bewust van achtergronden en mechanismen die de ontwikkeling van mensen in organisaties bevorderen of belemmeren, en kunt daardoor onderscheid maken tussen coachen, adviseren en hulpverlenen.
  • Je maakt een start met coaching en leert de vier succesfactoren van coaching toepassen.

 

Inhoud

Het zoekproces in je persoonlijke ontwikkeling betekent stilstaan bij je waarden, normen en motivatie, en die van de andere deelnemers. Je onderzoekt je 'ijsberg' en de effecten daarvan op anderen. We behandelen in dit blok onder meer:

  • de bepaling van het werkveld en de definitie van coaching;
  • mechanismen als overdracht, tegenoverdracht en projecties;
  • het herkennen van en omgaan met weerstanden, motivatie en drijfveren, zowel bij jezelf als bij anderen;
  • waarden, normen en gewoontes (automatismen);
  • het ontdekken en inzetten van je schaduwkanten;
  • interveniëren vanuit drie posities;
  • de Cirkel van Acht;
  • transformationeel coachen en leren;
  • herkennen van signalen van het lichaam in relatie tot coaching.

 

Werkwijze

Blok 1 draait om ervaringsgericht leren. Na een korte theoretische inleiding ga je aan het werk met ervaringsgerichte oefeningen en persoonlijke reflectie. Je bedenkt zelf oefensituaties aan de hand van je leerdoelen en oefent met praktijksituaties. De leergangcoach motiveert de deelnemers om elkaar feedback te geven op gedrag en opvattingen.

Doel

  • Aan de start van een coachtraject kun je op basis van systeemdenken een analyse maken van de werksituatie en hoe de gecoachte zichzelf klemzet.
  • Je brengt de gedrags- en denkpatronen van de gecoachte in kaart.
  • Je doet interventies in het hier-en-nu.
  • Je ervaart hoe je jezelf kunt stretchen en daarmee ook de ander in beweging kunt brengen.
  • Je legt een relatie tussen de gedrags- en denkpatronen van de gecoachte en het gewenste bedrijfsresultaat.
  • Je leert de kennis van de werking van hersenen toe passen in coaching.
  • Je weet de beginselen van positieve psychologie in coaching te integreren.

 

 Inhoud

  • Je leert in dit blok vanuit systeemdenken waar te nemen en te interveniëren. Het gebied van waarnemen is ondermeer gericht op het leren zien van het afwezige. Wat is niet gewoon? Wat doen wij niet? De informatie uit het hier-en-nu van het coachgesprek vormt de basis voor interventies.
  • Het tweede onderdeel is het scala aan interventiemodellen voor coaching, zoals oefeningen met hart, hoofd en brein, het Interventiemodel en diverse technieken om de gecoachte te stimuleren beweging te brengen in zijn overtuigingen en blokkerende opvattingen.
  • Je ontdekt je overlevingsstrategieën en uit welke onvervulde behoeftes die voortkomen.
  • Tijdens het coachen op competentieontwikkeling leer je de professionele ontwikkeling van medewerkers stimuleren, zodat zij mogelijkheden creëren om organisatiedoelen te realiseren.
  • Je gebruikt de Functionele Analyse om een diagnose van een situatie te maken, waarbij de relatie tussen de gecoachte en zijn werksituatie centraal staat.
  • Alle deelnemers meten hun eigen en elkaars coachcompetenties.

 

Werkwijze

Een behoorlijke dosis theorie wordt afgewisseld met het oefenen van coachsituaties, zowel analyserend als praktisch. Naar aanleiding van de theorie maak je analyses van verschillende coachsituaties. Na uitleg van de coachtechnieken oefen je deze in drietallen. De deelnemers activeren elkaars leerproces door onderling feedback te geven op gedrag en opvattingen.

Doel

  • Je ervaart de dynamiek van groepen en leert interventies doen die beweging brengen in een groep of team.
  • Je experimenteert met de verschillende rollen die je hebt in groepen of teams. De rol als teamlid doet een heel ander appèl op je dan de rol als teamcoach.
  • Je krijgt door teamcoaching meer zicht op jouw kwaliteiten en valkuilen in individuele coaching.
  • Je leert de verschillen tussen individuele coaching en teamcoaching.
  • Je leert interactiepatronen in systemen herkennen die het systeem in stand houden of juist in beweging kunnen zetten.
  • Je ervaart de spanning van de verschillende posities: individu, team en leidinggevende versus de resultaten in de organisatie.
  • Je coacht teamleden in het geven, ontvangen en vragen van feedback.

 

Inhoud

Essentieel voor teamcoaching is dat je de teamleden in de coachsituatie de mogelijkheid biedt om verantwoordelijkheid te nemen voor de situatie in het hier-en-nu. Zo stimuleer je de interactie.

  • Theorieën over teamfasen in samenhang met systeemdenken worden uitgelegd en geoefend.
  • Je ervaart hoe jouw opvattingen over groepsenergie en conflicten van invloed zijn op je coachinterventies.
  • Je krijgt zicht op de randvoorwaarden voor teamcoaching.
  • Je oefent met jezelf positioneren in een groep en wordt je meer bewust vanuit welke rollen je handelt. Je leert jezelf uit de dramadriehoek halen en interventies doen vanuit de winnaarsdriehoek.

 

Werkwijze

Je oefent met diverse teamsituaties, waaronder startende teams die lichte samenwerkingsproblemen hebben. Deelnemers activeren elkaars leerproces door onderling feedback te geven op gedrag en opvattingen en de invloed daarvan op de werkwijze als (team)coach. De leergangcoach coacht de groep op eigenaarschap van resultaat, inhoud, procedures en samenwerking.

Doel

  • Je integreert de kennis en vaardigheden van blok 1 tot en met 3 in je coachingstijl.
  • Je koppelt de effecten van personal coaching en teamcoaching aan de organisatiecontext, zowel op individueel niveau als op team- en organisatieniveau.
  • Je leert omgaan met verschillen en veranderingen binnen organisaties.
  • Je hebt inzicht in jouw eigen toekomst als coach.
  • Je staat stil bij je drijfveren en loopbaan.

 

Inhoud

  • Je leert coaching inzetten bij organisatieverandering en in het omgaan met complexe problematiek.
  • Je doorloopt de ervaringscirkel en ervaart zo wanneer je in of uit contact bent met jezelf of de coachee.
  • Je zet de puntjes op de 'i' in je leerproces als coach.
  • Je leert omgaan met weerstanden, regressief gedrag, onzekerheden en verschillen in coaching.
  • Je gaat aan de slag met associatieve technieken en leert coachen vanuit het onbewuste.
  • Je plaatst zingevingvraagstukken voor gecoachte, teams en organisatie in een breder perspectief.
  • Je onderzoekt jouw rol als coach in aansluiting op nieuwe ontwikkelingen in de samenleving.

 

Werkwijze

In dit blok oefen je complexe coachingsituaties waarin mensen vasthouden aan belemmerende opvattingen en moeilijk in beweging komen. Je gaat aan de slag met de achtergronden van rigide denkpatronen, zowel theoretisch als praktisch. Je leert de kracht van je eigen coachstijl inzetten. Een dagdeel wordt besteed aan het werken met diverse associatieve technieken gebaseerd op het gedachtengoed van Jung.

Vervolgdagen

De vervolgdagen staan in het teken van integratie van theorie en praktijk, en het gebruikmaken van coachinginstrumenten in jouw eigen stijl. Tijdens deze vervolgdagen presenteren de deelnemers de resultaten van hun ontwikkelproces en geven elkaar feedback op de leerdoelen.

 

Werkstuk
Tijdens de leergang maak je een werkstuk waarin je verslag doet van een coachtraject. In dit verslag leg je methodische verantwoording af over je werkwijze en je interventies. Je geeft aan hoe je het coachtraject hebt opgebouwd en reflecteert op je eigen ontwikkeling tot professioneel coach.

 

Eindgesprek

De leergangcoach reflecteert op jouw ontwikkelingsproces tijdens de leergang, geeft persoonlijke feedback op het bereikte resultaat en geeft advies voor je verdere ontwikkeling als coach.

Tijdens de leergang worden leerteams gevormd. In je leerteam kom je na elk blok minimaal één dagdeel bij elkaar om te oefenen en casuïstiek te bespreken. De data voor deze bijeenkomsten bepaal je in overleg met je leerteamgenoten.

van 5 sterren
René Beijen  (49 jaar)
Manager
Belastingdienst
Ik wilde een coachingsopleiding gaan volgen in het kader van mijn loopbaan. Ik ben op internet gaan surfen en de opleiding Leergang voor Professionals van de School voor coaching sprak mij het meeste aan.
Het is mijn overtuiging dat een goede coach zichzelf goed kennen voordat hij overgaat tot het coachen van anderen. Verder wilde ik een opleiding met een vlotte doorlooptijd. De opleidingskosten waren van secundair belang.
De opleiding heeft mij zelfinzicht gegeven, heeft mij voorbereid en begeleid tijdens de opleiding om uit te groeien tot een gecertificeerd coach. Het is net zoals met een rijbewijs, je hebt het papiertje en de basisvaardigheden, maar “het echte werk” leer je in de praktijk. Tijdens de opleiding krijg je veel feedback tijdens de opleidingsdagen. Daarnaast vorm je met enkele cursisten een leerteam waarmee je intensief optrekt. Je geeft elkaar feedback op opdrachten, je coachingstrajecten en spreekt elkaar vanuit respect aan op hetgeen jij waarneemt.
Ik ben erg tevreden over de opleiding. De bijdrage die de School voor Coaching heeft geleverd, maar ook het leren in het leerteam. Ik heb veel gegeven en heb daar een veelvoud voor teruggekregen.
Ik werk nog steeds als manager en kan veel van het geleerde toepassen in mijn werk als leidinggevende.

december 2014
4 van 5 sterren
Marjolein Roemaat  (35 jaar)
Docent/Adviseur
Vrije Universiteit
Persoonlijke groei, prive en op mijn werk.
Stevigere basis om te groeien en anderen te kunnen ondersteunen bij hun groei of vraag.
Bewuster van het vak coach en mezelf als instrument.

november 2014
4 van 5 sterren
Lenneke van Schie  (48 jaar)
Docent Dans
Fontys Hogeschool voor de Kunsten
De opleiding heeft mij opgetild uit mijn vaste patronen en me opnieuw en fris laten kijken naar wie ik ben, wat ik kan en wat ik nodig heb om me op persoonlijk vlak en als coach te ontwikkelen.
Dat werkt door in hoe ik in mijn werk sta, hoe ik met situaties omga. Ik pas toe wat ik heb geleerd en ben mij - veel meer dan vroeger - bewust van oude valkuilen en patronen. Overkomt me dit dan pak ik literatuur, notities of bespreek lastige situaties in het leerteam.
Coaching is toepasbaar in alles, dat inzien is voor mij een groot cadeau geweest.

november 2014
4 van 5 sterren
Inge Reinders  (56 jaar)
Coach
Inge Reinders coaching & advies
De leergang heeft me veel gebracht qua inzicht en vaardigheden in professionele begeleiding van mensen door te reflecteren op mijn eigen gedrag in relatie tot dat van mijn teamgenoten. Ik vond de begeleiding in handen van Mandy Oostlander heel professioneel. Ik was wat minder enthousiast over de reader, deze is inmiddels vervangen door een aansluiting bij coachlink, dat lijkt me een verbetering. Ik betreur het dat de opleidingen niet gecertificeerd zijn door Nobco en/of Noloc, Daar lijkt me nog een slag te slaan, succes!
november 2014
4 van 5 sterren
Silvia Alblas  (52 jaar)
Unitmanager bij Kiwa
Kiwa N.V.
Tijdens deze opleiding heb ik naast veel theorie, methoden en modellen vooral veel geleerd over mijzelf. Waarom ik doe zoals ik doe. Dit heeft ervoor gezorgd dat er rust en ruimte in mijn hoofd is ontstaan waardoor ik meer in staat ben om keuzes te maken. De begeleiding van de docente heeft er voor gezorgd dat ik in alle vrijheid en vertrouwen heb kunnen leren en mezelf heb kunnen ontwikkelen!
november 2014
4 van 5 sterren
Tjally Dankers-Abma  (43 jaar)
Verandermanager Enexis B.V.
Enexis
De literatuur, theorie en uitgangspunt voor coaching (intentie) zijn uitstekend. De trainingen in een aantal blokdagen is ook een goede werkmethode. De kwaliteit van de trainster kon beter.
november 2014
4 van 5 sterren
Angela van Dorssen  (36 jaar)
Owner
Connecting Energy
Door de opleiding te volgen heb ik een stevige basis meegekregen om het coachvak uit te oefenen. Ik weet beter wie ik zelf ben en wat mijn stijl van coachen is. Wat ik een meerwaarde van de opleiding vind, is de combinatie van en resultaatgericht werken en je eigen intuïtie meenemen in coaching. Hart en hoofd komen samen.
oktober 2014
4 van 5 sterren
Nicole Klip  (47 jaar)
Personal coach
Klip en Klaar Coaching
In deze opleiding word je volledig de diepte van jezelf in gegooid. Dit moet je aandurven, maar het zorgt wel voor een enorm groot persoonlijk inzicht en hierdoor een sterke persoonlijke groei.
oktober 2014
4 van 5 sterren
Hanneke ten Brinke  (58 jaar)
Secretaris-directeur
Gemeente Lochem
Toen ik mijn ervaringen tijdens de coachopleiding deelde met bestuurders die elders een coachopleiding hadden gevolgd, werd het me duidelijk dat nergens de verdieping en intensiteit zo groot was als bij de SvC. Kortom, wil je een coachopleiding volgen die je raakt, verder brengt en beklijft, ga dan naar de School voor Coaching.
oktober 2014
4 van 5 sterren
Caroline Bertolin-Prins  (36 jaar)
Quality Consultant
Renault Nederland
4 van 5 sterren
Bert Verboom  (47 jaar)
Sr. organisatieadviseur leren en ontwikkelen
Gemeente Rotterdam
Wat deze opleiding mij vooral heeft opgeleverd is dat ik vooral heb mogen ervaren en experimenteren. Die ervaringen werden op een organische manier ondersteund met theorie en inzichten over coaching. Dit maakt het makkelijk om de theorie en ervaring direct met elkaar te koppelen. De opzet van vier blokken van drie dagen met een vaste leergroep begeleid door een ervaren, professionele trainer heb ik als zeer intensief, positief en waardevol ervaren. Het leverde een veilige omgeving op waarin mijn eigen leervragen ruim aanbod kwamen, mooi vermengd met leren over, van en met anderen. Zelf heb ik bewust leren scheiden dat wat over mij gaat tijdens een coachgesprek te parkeren en me te blijven richten op het proces van de gecoachte. Daarnaast heb er een paar fijne collegae aan overgehouden aan de opleiding waar ik nog steeds contact mee heb. Deze ontdekkingsreisis ten zeerste aan te raden aan de beginnende coach!
oktober 2014
4 van 5 sterren
Edward Stavleu  (55 jaar)
Vestigingsmanager / Projectmanager
RET
In 2014 heb ik deelgenomen aan de Leergang Coaching voor Professionals. Een periode vol ervaringen en leermomenten. Maar ook een periode vol emoties en openstelling.

Toen ik destijds de folder las, had ik nooit kunnen vermoeden dat deze opleiding de diepgang zou
hebben die ik nu heb ervaren. Er waren momenten dat ik de diepgang te diep vond en ik ben bij mezelf
te raden gegaan of ik wel door moest gaan. En dan heb ik het hier niet over doorzettingsvermogen,
maar echt over ‘gewoon’ doorgaan. Elke opleiding vraagt zo zijn doorzettingsvermogen, maar deze
opleiding vraagt iets anders: openheid, veiligheid, teamverband, creativiteit en improvisatie. Maar
vooral eerlijkheid; eerlijkheid naar jezelf.

Sommigen van ons vonden het hard, anderen vonden het acceptabel. Zelf had ik iets van beiden.
Uiteindelijk is het allemaal emotie en emotie komt vanuit jezelf. Ik ben teruggegaan naar mezelf in
deze negen maanden. En misschien is bewust gekozen voor deze lengte van negen maanden, maar ik
heb het ervaren als een (psychologische) wedergeboorte, maar nu wel met meer besef van wie ik ben
en wat in mijn vermogen ligt.

Met dit besef en vermogen hoop ik dat ik in de jaren die nog voor me liggen vele mensen kan en mag
helpen in hun zoektocht naar zichzelf.

Edward Stavleu

oktober 2014
4 van 5 sterren
Hermes Verseveldt  (58 jaar)
Senior adviseur informatievoorziening
Ministerie van Defensie
In de leergang Coaching voor Professionals leer je veel coachingtechnieken en je leert jezelf beter kennen: je komt jezelf heel erg tegen. En ik ben daar een beter mens en een betere coach van geworden. Van harte aanbevolen als je je met coaching bezig wilt gaan houden.
oktober 2014
4 van 5 sterren
Peter Wolters  (58 jaar)
Groepsleerkracht
OBS De Notenkraker
Onder meer door de fijne professionele begeleiding heb ik mee in een klein jaar snel ontwikkeld. Heb een veel beter beeld van mijzelf, ben evenwichtiger geworden en dat schept ruimte om te kunnen coachen. Ben blij dat ik die investering, nu alweer zo'n anderhalf jaar geleden, in mijzelf heb gedaan.
oktober 2014
4 van 5 sterren
Marian Hilgeman - e.v. de Groot  (54 jaar)
Groepsleider
Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Het eerste woord wat in mij opkomt is diepgang. Ik heb mezelf leren kennen, dacht dat ik het allemaal wel wist.
Eerst jezelf ontdekken dan kan je verder met coachen, wat jezelf geleerd hebt doorgeven aan de ander. Ik coach inmiddels mijn hele team individueel. Heb inmiddels een andere baan en ben nog elke dag blij dat ik deze kans heb gehad, om zo`n mooie opleiding te volgen.

oktober 2014
4 van 5 sterren
Teo van Craaikamp  (60 jaar)
Directeur / Eigenaar
Nowy Swiat Property Management BV
Je leert jezelf goed kennen en dat is essentieel om als coach te kunnen werken. De opleiding heb ik ervaren als een aanvulling op je hele "zijn".

oktober 2014
4 van 5 sterren
Joost Looij  (37 jaar)
Manager Business Alignement
Essent IT
4 van 5 sterren
Frederike van Urk
Hoofd interne communicatie
T-Mobile
Ik heb nog elke dag plezier van mijn opleiding! Niet alleen in mijn werk waarin ik mensen motiveer een bijdrage te leveren aan het merk waar ze voor werken, maar ook privé. Reflecteren, weten waarom je reageert zoals je doet, accepteren en open staan voor alle aspecten van jezelf. Ik blijf het fascinerend vinden wat er zich bewust en onbewust afspeelt in en om ons heen.
Deze opleiding heeft voor mijn gevoel een deur geopend naar een nieuwe wereld!

oktober 2014
4 van 5 sterren
Ellen Brinkman  (36 jaar)
Adviseur
Stichting Carmelcollege
De leergang coaching voor professionals heb ik als zeer professioneel ervaren. Zowel de theorie als praktijk sluiten erg goed op elkaar aan en is ook goed toepasbaar in je dagelijkse werk. Je gaat een heel ontwikkelingsproces met jezelf aan om vervolgens jezelf als instrument te kunnen inzetten in coachingstrajecten. De toetsingsvorm is tevens professioneel ingericht: Je krijgt het niet cadeau en dat geeft ook waarde aan de leergang. Dagelijks heb ik er plezier van, zowel in mijn werk als privé. Ik kan het daarom van harte aanbevelen.
oktober 2014

Beschikbaarheid & Locaties

Locatie: Woudschoten Hotel en Conferentiecentrum
Start: januari 2015
van 14-01-2015 t/m 03-11-2015
Klik hier voor de data en locaties Aanmelden
Locatie: Princess Hotel Amersfoort
Start: februari 2015
van 11-02-2015 t/m 09-11-2015
Klik hier voor de data en locaties Aanmelden
Locatie: Princess Hotel Victoria
Start: maart 2015
van 11-03-2015 t/m 12-01-2016
Klik hier voor de data en locaties Aanmelden
Locatie: Woudschoten Hotel en Conferentiecentrum
Start: april 2015
van 23-04-2015 t/m 19-01-2016
Klik hier voor de data en locaties Aanmelden
Locatie: Heerlickheijd van Ermelo
Start: juni 2015
van 03-06-2015 t/m 11-03-2016
Klik hier voor de data en locaties Aanmelden
Locatie: Princess Hotel Amersfoort
Start: september 2015
van 15-09-2015 t/m 07-06-2016
Klik hier voor de data en locaties Aanmelden
Meer informatie
T: [030] 30 35 271
E: svcopleidingen@schoolvoorcoaching.nl
Interview Harry Lina

"Ik ben veel meer naar mijn gevoel en intuïtie gaan luisteren. Mijn hoofd gebruik ik nu om te kijken of het klopt". Lees hier het complete interview met Harry Lina.

Literatuur
Deel deze opleiding
Deel deze opleiding via Social Media: